vineri, 23 decembrie 2011

De la Mos Destrabalatu' cu drag pentru Homo molus

 
Sunt oripilat, sunt scârbit, sunt indignat. Stau si ma întreb, in prostia mea, daca mai exista Crăciun! Exista pot spune unii consumatori de Coca Cola. Dar  unde sunt cei care iubesc aceasta Sfânta sărbătoare, ma întreb aiurea. Sunt, dar tot mai puțini. Păi uite-i în schimb, mă îndemna fericitul consumator, privește noii oameni, uite-i prin market-uri, uite-i pe la mall-uri, uite-i cum cumpără la copii cadouri, șamd. Da, ii vad! Dar ce vad parca este scos dintr-un film prost american. Da, i-am văzut, le-am văzut disperarea din ochi, le-am văzut frustrările, le-am văzut plăcerea de-a se chinui, am văzut acea specie de om apăruta acum 15 ani in România: e specia care populează, din păcate 80%, din populație. Aceasta specie creste direct proporțional cu mall-urile. Aceasta specie se numește Homo Molus.
   Vin într-o zi de la munca pentru a participa, si eu, la hora nebuniei, la marele dezmățului. Ma duc sa fac shopping (nu suna mai bine asa?). Ca-ntr-un iad urât, am participat la acest ritual, dar rapid, undeva la 15 minute. Simțeam că rămân fără aer daca nu ies afara. Timișoara este un oraș mort atunci când este circulat. Atunci, în acea zi fatidică pentru șoferi ăi nu numai -5 decembrie- orașul a fost spulberat și aruncat în cea mai mizerabilă mocirla a dezumanizării și  autodistrugerii sufletești. Mii de înjurături, milioane de energii negative transmise și împrăștiate peste tot, nervi, disperare si (auto)umilință. Atunci mi-am dat seama ca a dispărut Crăciunul si, odată cu el, Nașterea Mântuitorului. Bucuria acestei sărbători este împinsă în groapa de gunoi a umanității, aruncata odată cu ambalajul KFC-ului înfulecat fără respirație, fără măcar sa facem o mică cruce si sa ne gândi în rugăciune la cei care nu au măcar un strop de apă. Nu mai este așteptată Nașterea Mântuitorului, ci deschiderea cadourilor frumos împopoțonate, fără nelipsitele parfumuri de vedete si dive aruncate la noi de Vest: Becham, Banderas si alți idoli in viata. Dar parfumul postului și a bucuriei unde mai este? A murit! A murit odată cu nașterea omului Homo Molus.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu