marți, 8 martie 2016

Mic tratat de a ne lua viața.


Pun unui medic o întrebare tâmpită, la prima impresie: care sunt mai sănătoase...fructele sau carnea? Medicul nu e tâmpit așa cum pare întrebarea, și îmi răspunde direct: amândouă. Fructele sunt stropite de le ia dracii, iar carnea e hormonată de o ia dracii. Deci, ce ar trebui să mănânc? De la țărani, îmi răspunde un amic. Care, întreb și eu și intreabă și medicul? Păi ăia din piață. de la băbuțe. Păi băbuța, zice medicul, toarnă azotat cu găleata...să fie, fără număr, vorba lui Guță! Și, atunci, ce garanție am că nu mănânc un azotat cu gust de roșie? Păi o întrebi pe băbuță dacă e curată roșia. Băi, ești tâmpit? Ce om își denigrează marfa? Chiar și băbuțele s-au emancipat, citindu-l pe Cialdini( apropo,îl recomand. Dar nu ține de foame) Și atunci? Și, atunci...la naiba! În Pitești, de exemplu, morții nu mai putrezesc. Mai ales ăștia de după 90. Nici viermii nu ne mai vor. Ce, ei mănâncă azotați? O să devenim niște moaște. Și, atunci, ce facem? Să ne mutăm la țară! La țară? întreb eu. Da, la țară, repetă doctorul. Fă-ți cu mâna ta roșia, cartoful, sfecla și mărul. E singura șansă să nu te sinucizi conștient! Amicul meu: să mâncăm din magazine Bio! Băi, ești tâmpit? exclamăm împreună. Kilu de ardei e 40 de lei. Chiar și eu care iau șpagă mă doare inima să dau atăția bani pe ei....zise amar medicul. Și-l cred. Deci? O primă modalitate de a-ți lua viața. Să fie primit!

Din nou am fost surprins de o repriză de priviri triste, plictisite și goale. Eram în Kaufland, un tărâm unde femeia-casieriță îți dă senzația că urmează un final de lume, un cataclism nuclear, parcă simțind moartea lumii, întristându-se pentru cauza și declinul ei. Dar nu numai în Kaufland. Este o asemănare in mai toate marketurile: salarii mizere, profit maxim pentru multinaționale. Le înțeleg perfect. Eu aș claca sub acel sunet teribil de beep electronic, care arată că încă un produs a ajuns în coșul unui nehalit de client. Mai ales când mi se pune fatidica întrebare:” Sunteți mulțumit de magazinul nostru?”, având fixate pe față un zâmbet fals cât toată istoria Chinei. Ce să-i spun? Oricum i se rupe! Puțin îi pasă de mulțumirea mea. Ea e cu gândul la acel minut când va pleca spre casă, poate într-un loc liniștit, poate într-un alt loc dement, cu un bărbat dement care vorbește exact ca acel scaner rece și disperant. Aceste femei merită un 8 Martie fericit...pe care, evident, nu-l vor avea. Consumerismul trebuie sărbătorit, nu? Deci, o a doua metodă de ați lua viața.

Fricile omului au fost deturnate spre exterior, foarte pervers și ambiguu. Nu ți.e frica că ești un cretin; masonii sunt vinovați. Nu ți.e frică că ești prost de bubui; evreii sunt niște răi. Nu ți.e frică ca ești un cocalar; extratereștrii sunt vinovați. Nu ți.e frică de penibilul situației in care ai douã facultăți si lucrezi la Auchan; Bilderberg e vinovat. Cioran are o vorbă: dispariția omului n.ar fi lucrul cel mai rău care se poate intâmpla. Deci, o a treia metodă de a-ți lua viața...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu