miercuri, 9 noiembrie 2016

Din viață adunate...pe Facebook lăsate

Imagini pentru tabla de scris*După părerea mea, cea mai mare dramă media de după 89 a fost închiderea postului TVR Cultural. Un nou atentat la identitatea culturală din România. Pașii mărunți în disoluția românismului...Aia e, vorba lui Celentano! Să fie primit!-14,07
 *Lumea e retardă rău. Acum a mai intrat un rahat in mintea unora cu mintea odihnită: Pokemon Go. Doi din US au cazut de pe niste stânci...unii in Germania au cazut de pe niște clădiri...altii, in cătarea de pokemoni, trec aiurea pe strazi făcându-i apoi afis pe asfalt de către mașini. Demența devine deja o problemă de siguranță națională. Dacă se apucă unul din ăsta să joace mizeria asta pe la vreo centrala atomo-electrică?-16,07
 *Căutăm ca disperații Pokemoni. Dar oare, mă întreb ca un prost, bunul simț îl mai căutăm? Mai căutăm iubirea curată, pacea și liniștea? Mai căutăm pe cei care chiar au nevoie de ajutorul nostru? Sau am luat-o razna de tot? Cine își bate joc de rasa umană, cu o performanță încă neegalată? Au mai fost manipulări în istorie, dar ca în aceste momente nu mi-a fost dat să văd. Cei care au regizat tot acest tacâm de tâmpit massele, cred că râd de se sparg. Au deschis șampaniile: lupta cu rasa umană a devenit o joacă de copil. Nu e deloc romantic. Bărbați in toată firea aleargă disperați după maimuțoi imaginari. E grav!-19,07
 *În lume sunt cam 10.000 de discipline, multe din ele concentrate în jurul Universităților. Și totuși ignoranța și prostia sunt la cote alarmante. Complexitatea lumii e descoperită an de an tot mai mult, dar, din păcate, acest lucru rămâne doar la nivel de uz academic. Fizica cuantică, de exemplu. Ar putea arăta că atunci când iți lovești nevasta undeva in univers se dereglează o structură, ceva foarte mic din spatele atomului, care scoate din armonie ceva conceput deja armonios.-22,07
 *Prin renegarea creștinătății în Europa, putem observa o imagine uimitoare: un continent cuprins de teamă, terifiat, lovit in inima lui, oameni dezorientați, lideri viciați și rupți de realitate, un tablou sumbru, colorat zilnic de sângele celor care mor în numele unei democrații idioate. Suntem martorii unei morți anunțate de zeci de ani...Nimeni nu a băgat de seamă: Karl Marx și-a făcut cu brio datoria. Fie țărâna ușoară....sau molozul...-23,07
 *Azi noapte m-am gândit sa las geamul si plasa deschise: proastă idee, ca multe alte... După trei minute un batalion de țânțari imi intra in casă, in inimă si in creier. Zumzetul scos de fiinţa asta, de cele mai multe ori pe la ureche ( o fi stiind ca treaba asta scoate din minţi omul?), dă frisoane reci. Am inchis plasa de ţânţari. Ei au inceput sa râdă de mine, la mişto : prietene, deja suntem inauntru. Eşti idiot? A, da? M am imbracat adecvat de 2 noaptea, am luat cu asalt primul non stop si am cumparat un spray. Si am inceput razboiul. A fost egal...pt ca am ceva autografe de la ei pe piciorul drept....-24,07
 *In timp ce incerc sa pun ceva soare pe mine, undeva la o imensa coadă la mici două domne se certau: una-i cobora celeilalte toti dumnezeii si zeii din întraga mitologie a lumii, iar cealaltă îi cobora celeilalte tot neamul de la maimuţă la cea in cauză ( a doua era mai "cultivată " in înjurături, le zicea mai bine). Motiv: se gataseră micii si mai dura 5 minute până venea un alt vagon cu deliciile in cauză. Acuzaţia era ca prima luase "de,a dreacu" pe toti cei rămaşi pe grătar , doar s-o facă pe prima sa-i crape papilele gustative de poftă si ciudă . Mi e teama sa nu înceapă al treilea război mondial din cauza micilor. El sigur începe din România. Sa ne fie de bine si sa fie primit. De ciuda voi merge sa halesc un pepene. Mi a trecut pofta de mititei.-24,07
 *Bărbații s-au atrofiat, și-au pierdut masculinitatea, chiar dacă sunt pachete de mușchi. Nu mai luptă ci duc o viață de șobolan de birou/companie/firmă al erei pupincuriste, în care tac și înghit orice sperând la o mărire de salariu sau, măcar, să nu fie dați afară. Era bărbatului...25,07 *În momentul în care cineva nu face ceea ce este predestinat să facă și face altceva, i se va da peste mână dur! Pur și simplu, ceea ce ești destinat să faci tu și nu ai făcut, nu va face nimeni altcineva acel lucru. Universul, vorbind la modul de metarezonanță, TE VA OBLIGA să faci acel lucru, pentru că fiecare om are semnătura lui proprie în viață. Nu poți rămâne dator vieții.-27,07
 *Bagă capul o băbuţă printre banchetă, mai sa fac un stop cardiac, cu un batic strans bine. Maică, zice tanti, mi e frig de mor, ce sa fac? Ma uit melancolic la dânsa. Sa Faca flotari...nu poate. Abdomebe...o sa rămână culcată la prima ridicare din trunchi. Miscati.vă, zic eu. Mamă, zice tanti din nou, am făcut la ture de ajungeam la Brașov inaintea trenului. Am plecat la baie sa râd ca un idiot. Prea tare tanti! CFR ul are grija de ea: o conservă mai bine.
*A nu pierde timpul compătimindu-te. N-ai să întâlnești oameni puternici mental care să se plângă de circumstanțele în care se găsesc sau să insiste asupra faptului că nu au fost tratați cum trebuie. Ei au învățat să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile și rezultatele lor și au o înțelegere intrinsecă a faptului că, adesea, viața nu e corectă. Ei sunt capabili să iasă din situațiile dificile cu conștiință de sine și recunoștință pentru lecțiile învățate. Când o situație se termină rău, ei răspund cu expresii cum ar fi „Ei, bine…” Sau poate, pur și simplu, „Mergem mai departe!”
 * Mamă, mamă...intră un individ fioros in biserică, plin de tatuaje, lanţuri cat pentru un tractor, mâinile cât corpul meu, privirea cruntă si feroce...un individ absolut înfiorător. Mare, plin de muschi...dădea fiori. Mă gândesc : ce caută arătarea asta in biserică? Se închină evlavios, crucea făcută corect. Ceva nu se potrivea. Se întâlneşte cu un părinte, se iau in braţe, își sărută obrajii, frunţile de descrețesc, îşi zambesc cu dragoste. Era un om al bisericii. Dar preconceptiile oamenilor( si a mea, evident!) fac dintr-un om un monstru. Imaginea de afară nu relavă pe cea din interior. Sa nu judecăm! 14,08
 *Adolf Hitler a fost, fără exagerare, cel mai abil manipulator emoţional din istorie. Dar a avut si avantajele media. Ma uit la discursurile lui: captivante. Avea darul unic de a transmite maselor exact masajul de care aveau nevoie, de a pune mesajul unde trebuia. Restul nu era decât o simplă formalitate. Asa a luat naștere mitul Hitler: jocul cu emoţia. Cea mai terifiantă armă. Astfel, azi, manipularea emoţională a devenit esenţială. Cine are această unealtă câştigă bătălia. Cine nu, pierde. Ghinion!24,08
 *Vrei răzbunare pe cineva? Hai sa-ti dau un sfat, cum s-o faci cât mai perfect. Mergi la biserică, ia o lumânare, aprinde lumânarea, si spune: Doamne iartă-l pe cutărică, dă-i înţelepciune si iartă-mă, Doamne, si pe mine cel care i am purtat ură. Nah, boss, aşa să te răzbuni, da? Sa fie primit! *m observat ca Fluturii Irinei Binder e cea mai vândută carte. Nu mă mir. Acasă tv încă face audienţă, sau unele telenovele nevrotice. Dacă vreţi sa observaţi (studiu de caz) cum bărbaţii se transformă in băieţei, citiţi cartea. Pentru mine a fost un adevărat chin. Al treilea volum e mult prea mult . Nu mai sunt in stare. Desi eram curios ce mai fac Matei si Robert....
 *9 dimineata. Suna soneria. Nu stiam ca am sonerie. Ceva suna ca un clopot si nu stiam ce . Credeam ca m am ţăcănit, ca aud clopote in ţeastă. Încă nu e momentul, vorba unei amice. M am prins de smecherie. Bag ochiul pe vizor. Beznă. Nu e vizor. E doar o amăgire, un gemuleţ care nu are deschidere pe partea cealalta. Cine o fi fost atât de inteligent? Deschid. FBI-ul in faţa uşii. Doi oameni imenşi, ca doi ruşi, îmbrăcaţi la 130 de ace. Zâmbitori. FBI zâmbăreţ? Ma arestează zâmbind? Putem vorbi despre Iehova? mă intreaba Serghei. Aaaaaaaaa, zic eu in gandul meu. Frăţiorii de la Martori. Poftiţi, va rog. Intră. Se uită pe pereţi, icoane. Pe noptieră, candelă si icoană. Se privesc deznădăjduiţi. Incep o poveste, eu le zic ca nu am decat 20 de minute, facem un schimb frumos de idei. Oameni simpatici, inteligenţi si cu care se poate discuta. Cei doi. Pe restul nu i cunosc. Sa vezi habotnicii: mă, ecumenist nenorocit. Anatema!
 *Cred că cel mai terifiant pasaj din Biblie e: "Deci, după ce a luat acela bucăţica de pâine, a ieşit numaidecât. ŞI ERA NOAPTE ". Acest " şi era noapte" mi se pare de un tragism inegalabil. Dacă ieşi de la Hristos afară nu e decât NOAPTE. Am învăţat ceva oare de la Iuda?10,10
 *O mamă se plangea alteia ca nu se mai înţelege cu fiica ei. Ce să mă fac cu ea? întreba dânsa. Cealaltă spune la ison, că nici ea nu prea stie ce sa facă cu plozii ei. Criza de identitate în care traiesc părinţii e absolută. Ei nu mai stiu ce sa facă, efectiv, în faţa noilor provocări. Sunt totalmente depăşiţi. Si plozii fac tot posibilul ca părinţii lor sa fie depăşiţi de situaţie, să,i bage-n ceaţă. Aici e marele război, nu că vin ruşii şi ungurii să ne cotropeasca. 11,10
 *Nu există, după umila mea părere , barbat bun sau femeie bună. Există caractere care se pot suda sau nu. Eu, de exemplu, pt unii sunt bun...iar pt alţii sunt o nenorocire. Depinde de cine dai, ce vrea de la tine, si ce vrei de la ea. Şi, ca idee, nu mai băgaţi in seamă oglinda. Ea reflectă doar imaginea din mintea fiecăruia, nu relitatea. Oglinda e doar o hologramă.19-10
 *De ce nu există iubire? Simplu : habar n,avem ce să facem cu ea. Ea există, in fiecare om, dar e cenzurată, e marginalizată, e luată in derâdere. A iubi nu e uşor: ea este in dinamică, trebuie procesată, trăită, gustată. Lăsată fără seva vieții, ea se usucă. Odată uscată, il obligăm pe Dumnezeu să intervină. Si cand El intervine, doare. De aceea mulţi preferă sa stea într-o încremenire de proiect. Iubirea înseamnă transcedere, evoluţie spirituală. Iubind pe Dumnezeu...iubirea devine uşoară. Pace voua!14,10
 *Ce vrei sa fii in viaţă, o intrebare des rostită. Un copil raspunde: vreau sa fiu fericit. Nu, nu ai înţeles. Te-am intrebat vrei să fii in viaţa. Nu, dumneavoastră nu aţi înţeles viața.
 *A trăi ca fiinta umană este in sine un act religios, căci alimentaţia, viaţa sexuală si munca au o valoare sacramentală. A deveni om înseamnă a fi " religios" .- Mircea Eliade, istoria religiilor.2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu